2017. február 6., hétfő

Könyves Kálmán sokszínű birodalmából...

Már több alkalommal biztattuk a Könyves-lakókat, hogy akinek megmutatni való, vagy eldicsekedni való eredménye van (verseny, sport vagy bármi), meséljen róla, hadd mutassuk meg, milyen sokszínű is a KKG világa.
Így elegyedtünk szóba Palkó Dániellel, a 10. A osztályból, aki 2016-ban csapattársai döntése alapján az év cserkésze díjban részesült.
Ezúton is gratulálunk neki!
Dani Könyves Kálmán társaságában
Az alábbiakban Dani saját beszámolójából idézünk:
"Csapatunk 2008-ban alakult Záhonyi Lajos és Szegedi Bálint újpesti cserkészek vezetésével.
Az Újpesti 1918. sz. Xantus János Cserkészcsapat tagja vagyok 2014 májusa óta. 2015-ben tettem cserkészfogadalmat, mellyel elköteleztem magam a cserkészet mellett.
Hazánkban 2016-os adatok alapján 12560 aktívam tevékenykedő cserkész van (ebből Én vagyok az egyik).
Az első táborom után rendszeresen készültek az összefoglaló videók a programjainkról, portyáinkról, egy-két őrsi foglalkozásunkról és táborokról.
Csákberényi táborban, amikor is próbáztam és fogadalmat tettem egy egészen elképesztő keretet kapott a vizsgáztatásunk. A próbáztatók titkos ügynöknek beöltözve elraboltak minket fényes nappal és bennünk volt egy félelem. Én most így nevetve gondolok vissza, de nagyon jó emlék lett.
Jelenleg cserkész illetve, médiás pozícióban vagyok a csapatban, még nem vagyok őrsvezető, de egy pár éven belül remélem már sikerülni fog eljutnom vezetőképzőbe. Amikor beléptem, a csapatba pont előtte fél évvel kezdtem el a videó szerkesztés és -vágás mesterségét kitanulni, és amikor a Parancsnok Úrral találkoztam, meg is volt az alaphang, hogy főleg mi lesz a téma, már akkor a nyári tábori videoklipről beszéltünk.
2015/16-ban 16 alkalomból álló médiás foglalkozást tartottam, melyben 2 őrsvezetőt készítettem fel a médiás életre. Nagyon jól szerepeltek, és így most 3-an alkotjuk az alapot a munkacsoportnak. 2016-ban egy nagyon ütős tábori filmet vágtam össze. A végén majdnem, hogy azt kérdezték: „Ezt te csináltad?”. Idén 4 ifjú médiás jelölt fog majd próbázni.
Tudtátok, hogy a Könyvesben alakult Újpest legelső cserkészcsapata? Csapatparancsnok-helyettes Úr ez ügyben gyűjtögeti a korabeli feljegyzéseket, illetve képeket és anno régi cserkészektől (öregcserkészektől) a beszámolóikat.
Lord Baden-Powell (elkövetkezőkben Bi-Pi) angol katonatiszt volt a megalkotója magának a cserkészmozgalomnak. Az alap ötletet onnan merítette, hogy a búr háborúban ifjú gyerekek segítették a katonáknak a munkáját, és látta, milyen jól teljesítenek a fiatalok. 1907-ben Brownsea szigetén 4 őrssel (őrs = legkisebb egység a mozgalmon belül) táborozott. Szegényektől a gazdag gyermekekig minden anyagi helyzetű gyermek megtalálható volt a táborban. Mindenki ugyanolyan inget kapott, hogy ezzel mindenféle különbséget eloszlasson a fiatalok körében. Miután megrendezték a tábort, a tapasztalatait a „Scouting for Boys” c. könyvében írta meg. Ez mindennek az alapja, itt összefoglalja, hogy milyen az igazi cserkészélet. 1909-ben hazánkba is eljutott a könyv, ahogyan lefordították, egyből elkezdett terjedni a mozgalom. 1912. december 28-án megalakult a Magyar Cserkész Szövetség. A magyarországi cserkészet egyik meghatározó eseménye volt az 1913-ban megrendezett vági tutajút. 105 cserkész vett rajta részt. Még dédapáink tudnak mesélni a cserkészek nagy világtalálkozójáról a Jamboree-ról, mert 1933-ban Gödöllőn, a kastélyparkban 15 ezer cserkész táborozott, akik a nagy világ különböző pontjairól érkeztek."
Ha valakit további részletek érdekelnek a témával kapcsolatban, 
keresse bátran Palkó Danit a 10. A-ban!
Dani munkái közül megtekinthettek párat
itt meg itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése